Translate

Translate

2013. november 5., kedd

Márton napi libaságok 1.

November hónap jeles napja: Márton nap. Ha bővebben szeretnétek olvasni, itt találtok egy összefoglaló írást, mit is foglal magában, mi az eredete és miért ehhez a hónaphoz kötődik:

Miután kiműveltük magunkat, jöhet a móka.

Peti nagyon jó kedvvel ül le ezekhez a foglalkozásokhoz, igazán élvezem én is. :)))
A mai egy kicsit bevezető foglalkozás volt az igazán libás foglalkozások előtt, de nagyon jól sikerült.

1. Párosító játék:
A szőnyegen kétféle játékból kellett összepárosítani az azonos állatokat. Ez hamar ment.
Melyik állatnak nincs párja? A libának.
Megneveztük a többit is, majd utánoztuk a hangjukat.







2. Mese:
Grimm: Az aranylúd
Igazából ez a mese egy kicsi nagyobbacskáknak való, de ha van olyan mesekönyvünk, ami gazdagon illusztrált, akkor a kicsik érdeklődését is fenntarthatjuk, főleg, ha hangunkkal is játszunk mesélés közben. :)

3. Asztali fejlesztés
Úgy gondoltam, hogy egy kicsit átvesszük a háziállatos dolgokat és 1-2 feladatot a libához kapcsolok. Ehhez innen töltöttem le a kicsiknek szóló lapbookot: http://www.giftofcuriosity.com/printables/download-farm-printable-pack/
Nagyon sok feladat van benne, kisebbeknek és nagyobbaknak is, néhányat kinyomtattam, amiről úgy gondoltam, érdekelheti Petit.

a) A csomagból a 9. oldal:
A piros istállókon kellett végighaladni. Kértem Petit, hogy először csak az ujjával mutassa az utat, majd ezután jöhetett a filctoll. Ahhoz képest, hgy először csináltunk ilyen feladatot, egészen jól ment. A tollnál már nem is ment rossz irányba. :)))


b) Kép - árnyék párosító - 7. oldal: egyik kedvenc, pikk-pakk készen volt. :)


c) Háziállat vagy sem - 23-24. oldal: kicsit nehezebbnek bizonyult, hiszen először csoportosítottuk még az állatokat. Viszonylag hamar ment megtalálni a teknős helyét, visont nehéz volt az elefánt. :)))
A háziállatok besorolása kicsit könnyebben ment, mint a vadállatoké.




d) Íráselőkészítés  48. oldal: Vezesd el az állatokat az istállóhoz! Itt megint megneveztük őket és utánoztuk a hangjukat is.


e) Ollóhasználat 39. oldal: Én levágtam a papír felét (rövidebb lett a kék vonal) és tehén és a csacsi között is kettévágtam. Így könnyebben meg tudta fogni és tratni a papírt Peti. :))

 


f) Libás kirakó: Két példányban nyomtattam ki és úgy kellett kirakni. Megneveztük a liba részeit, fej, nyak, szárnya, hasa, lába, majd megismételtük még kétszer. Először csak simán a képre kirakva utána pedig a nagy kép nélkül. :))))




A libás puzzle-t nemsokára letölthető formában felteszem. Itt megtaláljátok: libás puzzle  színezhető, nyomtatható. :)

g) Útkereső: Vezesd el a libamamát a kicsi libáihoz. Előszőr az ujjával vezette végig a libát majd a filctollal is. Annyit kértem, hogy figyeljen nagyon, ne térjen le az útról (mert akkor elviszi a libát a róka. Körülnézett Peti és megállapította: "Nincsen róka! :))) " De azért nagyon koncentrált. :)


4. Kreatív:

Libás dekoráció készítése

Szükséges:

fehér karton,
narancssárga vagy piros kartondarabka (csőrnek, talpaknak)
narancssárga vagy piros krepp papír (lábnak)
szemek
cellux, ragasztó, szalag, fonal
fehér toll (nem fontos, de így nagyon helyeske lesz a liba)


A sablont ITT tudjátok megnézni. Mivel amúgy is vastagabb papírra szerettem volna elkészíteni a libát, nem bíbelődtem a nyomtatással, hanem kimásoltam word-be és felnagyítottam akkorára, amekkorára szerettem volna. Egy vastagabb fehér lapot a képernyőre tettem és ceruzával átmásoltam a papírra a sablont. Nyomtatóbarát verzió, kevesebb festék fogy. A papír 200 g/m2 -es tehát viszonylag vastagabb, simán átvilágította a képernyő fénye. :))))
A lábakat "ördöglépcső" hajtogatással készítettem el előre. A hátulsó testre ragasztottuk cellux-szal, majd a szárnyakat is odaragasztottuk, csak kettőt (nem négyet).
Ha szeretnénk felfüggeszteni, akkor a hátsó bóbitához cellux-szal erősítsünk egy darab fonalat.
A talpakat a végén ragasztottuk fel.

Ezután elkészítettük az arcot: matricaszemeket választott Peti, és felragasztotta. Így sikerült. :)))
Majd a csőrét és a tollakat is felragasztotta.
A liba nyakába kötöttünk egy színes masnit kevés maradék szalagból.
Annyira bele voltunk merülve a munkába, hogy kép nem készült márcsak a végeredményről. :)))


Tudjátok mire emlékeztet ezekkel a szemekkel ez a libus? :))))



Jó játékot kívánunk: Ági és Peti

Sok szeretettel várlak A HáziManóKuckó facebook csoportjában. Csak kattints ide: https://www.facebook.com/groups/484201874985583/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése