Translate

Translate

2013. július 23., kedd

Hétköznapi témák: Vásárlás

Visszatért az ír nyár: szél, hűvös levegő, felhő, felhő, felhő...
No, akkor a mai foglalkozásunk. Íme:

1. A mese helyett most az Én elmentem a vásárba című dalocskával kezdtük. Elmentünk és vettünk tyúkot, tehenet, malacot és bárányt. Plüss állatokkal is leeht játszani, mi most Lego figurákkal (pontosabban Duploval) tettük.

2. A földön lévő bevezető játékot nemrég fedeztük fel a boltban, nagyon jó játék, elővettük már többször is, nagyon szeretünk vele játszani.
Ez a "shopping list" című játék. Itt találtok róla részletesebb leírást:
http://www.orchardtoys.com/products/shopping-list/
illetve itt: http://www.okosjatek.hu/Bevasarlos_jatek_Bevasarlolista_Shopping_list_Orchard_Toys

A bevásárlólisták közül egyet választottunk ma ki, ezt szépen meg is csinálta Peti. :)



3. Asztali fejlesztő játékok

Mivel ma minden asztali játék új volt, eléggé megdolgoztatta Peti agyát, látszott rajta, hogy erősen koncentrál. :)

a) Az első játéknál három ugyanolyan képet kellett sorbarendezni, kicsi, közepes és nagy sorrendben, ami nekünk egyszerűnek tűnhet, de azért neki nem volt az. A segítségemmel kirakta sorba a képeket, amit erről az oldalról nyomtattam ( http://www.montessoriprintshop.com/Free_Montessori_Downloads.html ), kivágtam majd néhányat kiválaszottam. Nem kell sok. Ha először csináltok ilyen feladatot 2-3 évesekkel 3-4 fajta bőven elég.
Mindegyik képet megneveztük. A legkönnyebb a kicsi és a nagy megtalálása.



b) Gyümölcskosár: itt próbáltunk újfajta gyümölcsöket is megismerni: sárgabarack, citrom, de a régiek is előkerültek: alma, banán.
A feladat az egy, kettő, három gyakorlása volt. Kértem Petit, hogy adjon 1 almát, 2 citromot, 3 sárgabarackot a kezembe és ezeket variáltuk.

Kiszedtük az összeset és ahogy adogatta a kezembe, úgy kerültek vissza a gyümölcsök a kosárba.



c) A következő feladat nagyon tetszett neki. A Bogyó és Babóca meséből hívtam segítségül a szereplőket, Bogyónak 1 málnát, Babócának 2 málnát porcióztunk.


 
Számokkal még nehezebben ment, így a vonal alá gyorsan rajzoltam egy illetve két pöttyöt, így már nem okozott nehézséget, kinek mennyi málna járt. :))





d) Egy íráselőkészítő feladat is várt még Petire:


A süni fogatot a szaggatott vonalon kellett végigvezetni, az egér fogatot pedig úgy, hogy bennmaradjon a keretben. A tökéletes kivitelezés egyáltalán nem életkori sajátosság. :)


4. Kreatív rész:
Banánt nyomtattam és ezt sárga festékkel, egy parafadugó segítségével kellett kifesteni. :)

Szükséges:
sárga festék
parafadugó (vagy egy félbevágott sárgarépa)
színező, amin egy banán van (netről nyomtattam)

 Koncentrál...

5. A tízórait Gábor készítette el, amíg mi kézműveskedtünk. Nagyon finom volt, de Peti hozzá sem nyúlt. No, majd legközelebb. :)



6. A film, amit ma választottunk: Bori eltéved





Jó játékot kívánunk: Ági és Peti
Sok szeretettel várlak A HáziManóKuckó facebook csoportjában. Csak kattints ide: https://www.facebook.com/groups/484201874985583/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése