Translate

Translate

2013. június 6., csütörtök

Közlekedési eszközök - Vonat

A vonatokat szinte minden gyerek kedveli, nincs ez máshogy nálunk sem. J Így aztán ez megint csak jó témának bizonyult, hiszen tapasztalatot sem nehéz szerezni. Ha tehetjük, mindenképpen nézzünk meg egy-két alkalommal igazi vasútállomást, utazzunk vonaton, mert így még egyszerűbb lesz megjegyezni a kisgyermeknek mik a jellemzői és „továbbdolgozni – továbbgondolkozni” ezzel a népszerű témával. J
1.       Zene
2.       Mese:
Bartos Erika: Anna, Peti és Gergő könyvből: A vonat című mesét olvastam (ami a Magyarországon található Vasúttörténeti parkról szól – az egyik nagy kedvenc).
Természetesen bármilyen más vonatos mese tökéletesen megfelelő.


 


3.       Mondóka és puzzle:

Si – hu – hu - hu,
Megy a vonat!
Viszi már az utasokat!
Hú-húúú!

(www.mondokatar.blogspot.com oldalon találtam ezt a mondókát. Köszönöm szépen!)
A puzzle-t ugyanúgy játszottuk mint az autós foglalkozáson. Fehér takarót terítettem le, a puzzle-kat ki kellett raknia Petinek. Kérdezgettem a képekről, utolsónak hagytam a vonatot. Majd mondtam neki, hogy ma a vonatokkal fogunk játszani. :)

4.       Forma kereső (asztalnál):
Keresd a kivágott formák helyét!

A kisebbek: 1-1,5 éveseknek könnyíthetünk, hogy a vonatot nem csak körvonallal rajzoljuk fel, hanem a síkidomokat (háromszög, négyzet stb.) ugyanolyan színnel beszínezzük vagy ugyanolyan színű kivágott formákból ragasztjuk mi a papírra (pl. előző nap) és így kell megkeresni a párját, majd a segítségünkkel felragasztani.
A nagyobbacskák: 2 éven felüliek pedig kaphatják fekete-fehérben, természetesen, ha szükséges nyugodtan segítsünk nekik is. Dicsérjünk, dicsérjünk, dicsérjünk!
Mi úgy csináltuk, hogy megkerestük, minek, hol van a helye, majd utána leszedegettük és úgy ragasztottuk rá egyesével. Így egy kicsit meg is erősítettük, amit elmondtam korábban. Természetesen mindegyik síkidomot meg is neveztem, de ezt még nem kell, hogy tudják. Elvem azonban az, hogy nem baj, ha hallják „szaknyelven” is a megnevezéseket, később annál könnyebb lesz megtanulni.
J
(A főiskolán volt egy szakvezetőnk, nagyon szerettem, nagyon sokat tanultam tőle. Ő mondta, ha egyből azt tanítom az elsősöknek, hogy relációs jel, azt fogják megtanulni. Ha azt, hogy kacsacsőr, majd taníthatom nekik azt is, hogy relációs jel, és tuti lesz olyan, akinek felsős koráig az bizony kacsacsőr marad. És tényleg úgy van. Tehát nevezzük nevén a dolgokat, de még korai ellenőrizni is, most csak elültetjük a kicsi csírákat.J )














 
5.       Kreatív rész:
Nagy sikere volt! J

Keksz és tejszínhab segítségével készítettünk mozdonyt.
Szükséges hozzá:
papírtányér
tejszínhab
M&M’s vagy más színes cukorka
keksz,
banánkarika,
egy szem málna vagy gumicukor

Kiraktam egy tányérra a mozdonyt és vonatot, nagy tapsot kaptam érte, Petike nagyon szereti a tejszínhabot és a kekszet is. :)

Majd pedig kértem, hogy építsük meg ugyanezt a másik tányérra, így már két vonatja lesz.

Megbeszéltük, miket használtunk fel, és lépésről-lépésre, ahogy mutattam, tette a másik tányérra.
Csak annyi „építőelem” legyen az asztalon, amennyire szükség van még egy vonat építéséhez.
Az ötletet a www.craftsandartforchildren.blogspot.com oldalon találtam. Thanks for idea! :)
 




 
6.       Vonatos mese: a kekszet miközben elmajszoltuk, Chuggington-os mesét néztünk, de Thomas és barátai is nagy kedvenc lehet. J
7.       Szabad játéknál természetesen a jó kis favonatot és vasútépítőt vettük elő, ami bár mindennap használatban van nálunk, most még egy pici plusz töltetet is kapott a foglalkozás és a mondóka által.  :)

Ne felejtsem el, itt még egy Weöres Sándor verset is mondogattunk (én :)
)

Kocsi és vonat

Jön a kocsi, fut a kocsi,
Patkó-dobogás,
Jön a vonat, fut a vonat,
Zugó robogás.

Vajon, hova fut a kocsi?
Három falun át!
Vajon, hova fut a vonat,
Völgyön-hegyen át!


Remélem, hogy ti is olyan jól fogtok szórakozni, mint mi MiniM-mel, ha készítetek fotót, ne felejtsétek megosztani velünk.
J

Jó játékot kívánunk:
Ági és Peti

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése