Translate

Translate

2013. június 2., vasárnap

HMK - előkészületek

A foglalkozásokra, mint említettem tegnap, érdemes előre készülni. Legalább egy nappal, de ha esetleg különlegesebb eszköz igényű, akkor előtte 2-3 nappal utána kell nézni, meg kell csinálni otthon házilag.

Amire mindenképpen szükség lesz: egy asztal és székNekünk ilyen és ilyen van. Én is le szoktam ülni Peti mellé, a legegyszerűbb: a kézmosó fellépőjét használom ülőkének. :)

Érdemes felmatricázott, zárható dobozokba pakolni mindent, amit egy mozdulattal elő lehet venni, bárhova is fér el, ha éppen nem tudunk bezsúfolni még egy külön kis polcot az asztal mellé.

Tálca vagy tepsi, színes műanyag tálkák, poharak.

A kreatív foglalkozásokhoz:
olló, ragasztó, cellux, színezett rizs, üveggolyók, gyurma, fonal, festék, matrica, csipeszek, flakonok, fagyipálcika, hurkapálcika, filcből formák, műanyag csavaros üvegek, gombok, színes kapcsok, szívószál, tészta, babszem, kavics, mézeskalács kiszúró formák, mozgó szemek, színes karton, gyöngyök, wc papír guriga, pompomok, színes zseníliadrót. Persze nem muszáj mindent otthon tartani, de érdemes el kezdeni gyűjtögetni. :)

S rögtön kezdjük is el az első leendő foglalkozásunkat előkészíteni.

Színes rizs készítése:

Elkészítési idő: 10 perc+szárítás, csemetével 40 perc+szárítás. Bár ezutóbbi sokkal időigényesebb, kár lenne kihagyni ezt a jó mókát. Egy nappal érdemes a felhasználás előtt megcsinálni, hogy meg tudjon száradni kellőképpen a rizs.

Szükségünk lesz: rizsre, folyékony ételfestékre, egy picike alkoholra, zacskókra.
Kell még: befőttesüveg, tölcsér, kancsó (ha a gyerkőc is segít az előkészületekben).

Egyszerű verzió:
A zacskóba beletesszük a rizst, egy csepp alkoholt és néhány csepp ételfestéket belecseppentünk és jól összerázzuk a zacskót. Minél több színezőt teszünk bele, annál élénkebb színt kapunk.
Az alapszíneket (kék, sárga, piros) keverhetjük is.
Sárga+piros = narancssárga;
kék+sárga = zöld;
kék+piros = lila.


Csemete verzió:
Egy adag rizst beleöntöttem a kancsóba, amit Peti tölcséren keresztül beleöntött egy kisebb befőttes üvegbe. Innen továbböntötte a zacskóba, a többi már az én dolgom volt.

Szárítás:
Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem a zacskó tartalmát, kicsit szétterítettem és betettem a sütőbe. 10 percre rákapcsoltam 60 fokra, majd lekapcsoltam és hagytam kihűlni. Néhány óra múlva (mikor volt időm) átöntözgettem üvegekbe.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése